Sunday, October 25, 2009

HATI SEORANG PEREMPUAN

hati seorang perempuan seperti senipis kulit bawang, mudah terluka dan menangis. benarkah?? Tapi jangan sesekali menduga hati seorang perempuan.kadangkala hati seorang perempuan boleh menjadi seperti bara api. saat ini hati aku seperti senipis kulit bawang. meratapi nasib yang menimpa diri. terasa diri ini kerdil. hingga mudah dipermainkan oleh seorang yang bernama lelaki...
aku tahu semuanya ini mainan perasaan semata-mata,sengaja menduga kecekalan hati aku. Tapi aku manusia yang lemah.. air mata terus menitis tanpa ku sedari. memikirkan apa kekurangan aku sebagai seorang perempuan disisimu.
bodohkah aku jadi seorang perempuan yang lemah, tidak ada semangat, bodoh, hanya kerana dia.
mungkin terlalu memikirkannya. aku inginkan hati aku seperti bara api, walaupun tidak ada apinya, tapi sentiasa panas membara. mencerminkan semangat yang kuat dan teguh. aku ingin hati aku pulih seperti dulu. aku ingin hati aku kuat menghadapi semua ini. Mungkin semuanya sudah tertulis, aku perlu menghadapi semua ujian ini...

No comments:

Post a Comment