Wednesday, September 5, 2012

~KAU YANG TERINDAH~

Hari ini teringin nk kongsi satu puisi yang aku dengar dalam drama kau yang terindah. . Puisi ni ringkas tapi cukup menarik perhatian aku. . jadi aku coretkan disini.  .


Duhai tuhan jika dengan melepaskan cintaku maka aku kan memperolehi kewarasanku. . . .

Duhai tuhan andai mampu aku meminta padamu saat ini. . .

Duhai tuhan meskipun sudah bertahun dia mengikat tali cintaku tanpa sebuah makna, biarkanlah cintaku tumbuh biarkanlan ia semakin merekah dan mekar, meskipun aku telah layu dan mati. . .


3 comments:

  1. INI VERSI LENGKAP PUISI NI

    Duhai Tuhan.. Jika dengan melepaskan cintaku maka aku akan memperolehi kewarasanku.. Maka biarkanlah aku menjadi begini seumur hidupku..

    Duhai Tuhan.. Andai mampu aku meminta padamu saat ini.. Aku ingin tanah ini terbuka dan menelanku hidup-hidup.. Atau halilintar keluar dari langit dan menyambarku hinggaku mati di hadapanmu Tuhan..

    Duhai Tuhan.. Meskipun sudah bertahun dia mengikat tali cintaku tanpa sebuah makna.. Biarkanlah cintaku tumbuh.. Biarkanlah ia semakin merekah dan mekar.. Meskipun aku telah layu dan mati..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq to Rafael Qaldearon. . bru dpt puisi yg lengkap. . =)

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete