Tuesday, May 5, 2009

plan masa cuti semester

cuti semester menjelma kembali.. aku akn bercuti.... org kg dah melambai tgn paggil aku balik.. huhuhu.. ye ker??
tapi aku akn kembali awl ke sni kerana ada kursus sebagai pembantu mahasiswa.. hmmm.. x lama lah aku ni bercuti seperti kwn2 yg lain.. tp xpe. . eton n mizah kwn baik aku sentiasa ader di sisi bersama aku nty.. x sabar rasenyer nak balik ke kg nie... aku nak aktifkan kembali hobi aku dirumah.. huhu.. antara hobi aku adalah:

  • memasak
  • meng-iron kan baju adik2 ku yg nak pergi sekolah
  • jumpa syafik anak maksu aku
  • melepak rumah malia.. jumpa anak die, nurul iman ( rindunye kat die)
  • tengok tv
  • dengar radio
  • tidur di katil aku
  • pusing2 kuala kangsar
  • karaoke
  • jumpe pynas yg tengah boring xder keje 2 (kwn baikku)
  • melayan perasaan kat sawah padi di kg aku
  • ronda2 nek moto.. sukat jalan.. lol
  • teman opah ( kalo rajin lah)
  • ajar adik2 aku wat keje sekolah
  • membuat bising dirumah (membebel dgn adik2 aku)

banyak lak hobi aku nie kat rumah.. tapi ini lah sebenarnya rutin hidup aku dirumah. buat keje rumah 2 dah sedia maklum lah.. tapi ini antara yg aku suka buat.. mungkin aku akan buat perkara yg lain juga dalam mase cuti nie. aku ader merancang untuk:

  1. berjumpa ain ( kwn study group aku di form 6)
  2. nak jumpa isla yg lama menyepi 2
  3. nak pergi sabak bernam ambil wa adik perempuanku ( die belajar di politeknik sane)
  4. nak pergi ulu kenas mandi sungai ( kalo leh nak p dgn pynas)
  5. nak beli kain pasang wat baju raya.. huhuhu
  6. nak kerja sementara ( cari wit poket lebih )
  7. nak cuba control makan coz nafsu makan menjadi2 sekarang nie
  8. nak berjogging awal pagi
  9. nak pergi teluk batik
  10. nak makan kat restoran benteng ( kuew teaw kungfu nyer sedap)

    macam2 lah aku nak buat dalam masa cuti nie.. tapi nie semua dalam perancangan. kita hanya merancang, Allah yg menentukan... kesimpulannya, aku memang seorang yg x boleh nak duduk diam tanpa buat apa2.. ader saje aktiviti aku yg aku nak buat.. apa2 pn yg penting aku akan bercuti.. horeyyyyy...



No comments:

Post a Comment