Friday, January 14, 2011

HLOVATE - aA + bB


For the first time aku membaca karya kreatif novel popular tulisan HLOVATE. Novelnya bertajuk aA+bB. Aku seronok jugak layan karya die. Tulisannya begitu ringkas dan mudah. . seperti biasa karya popular mengangkat tema percintaan dalam novel. begitu juga jalan cerita novel ini. HLOVATE juga menulis tentang cinta yang dirasakan unik bg aku. Kisah ini menceritakan percintaan antara watak Addin dan Benz. Percintaan selepas alam perkahwinan memang menyeronokkan. . Seorang Doktor perempuan terpaksa berkahwin dengan seorang jurutera yang merupakan seorang lelaki yg paling dibenci semasa alam persekolahan. . Really fantastic. . Namun aku rasakan penulisannya terlalu ringkas. . tak boleh dianggap sebagai karya kreatif Melayu yg sebenar. . Banyak menggunakan bahasa Inggeris yang dicampur adukkan dgn Bahasa Melayu. . yg menyebabkan bertambah menarik ada perkataan Latin yg turut digunakan. Ia merupakan satu kelainan dalam penceritaan novel yg menarik minat utk membaca.


Awal ceritakan suasana di luar negara. . agak mengasyikkan. . byk gak adegan2 yg mendebarkan ketika membaca. . terutama selepas diorang da berkahwin. bila da bce sampai pertengahan ase nak terus membaca hingga habis. . Mungkin Hlovate perlu menggarapkan lebih menarik lg tentang alam rumahtangga. . but its okey. . novel sebegini boleh sesuai dibaca oleh pelbagai lapisan, remaja, pelajar sekolah mahupun yg dah bekerjaya. .


Aku bg **** bintang for this novel.. like it!

No comments:

Post a Comment