Sunday, April 10, 2011

She My BFF. . "nice 2 meet u"


Kali ni terfikir nk story sal sorang kwn yang aku kenal dn bru memahaminya. . . aku bru je mengenalinya dlm beberapa bulan ni. Tp aku ase mcm dah bertahun kenal die. Boleh sharing cerita apa2 tnpa ragu. . she so sweetttt girl. . (conform die bangga kalo taw aku ckp cmni) haha. . Die kwn yg simple, mudah berkawan, memahami, x pernah berkira, n mcm x kisah ape2, tp actually die juge punye hati n sometime die pn leh touching2 gak. . . for me wanita dan air mata 2 mmg x dpt dipisahkan. Die juge begitu.

Sebelum ni aku pn berkwn dgnnye tp x lah serapat mcm ni. Now boleh jdi kwn yg rapat dn bg erti dlm kehidupan aku. Nmpak die mcm simple n x thu ape2. But she know everything. . . Kini aku hargai die sbg seorang sahabat aku juga. . Mcm org kate "berkawan biar seribu". Aku rse beribu gak lah kwn aku, kat FB 2 dah seribu lebih friends. . lom lg kat friends request yg aku x approve lg. . haha. . ( berlagak pulak).

Berbalik kat story tdi. Apa yg aku nk ckp jgnlah menilai seseorang 2 nmpak teruk tp sbnrnye baik. Punya hati yg sme spt manusia lain. Punya otak utk berfikir baik buruk. Baik buruk 2 sekadar pandangan mata orang yang menilai. Tak terkecuali aku. Tp ade seorang member aku yang bernama Syamsul Fazley ckp, "manusia x boleh menilai manusia, yang boleh menilai manusia hanya Allah SWT". . betul 2. spe kita nk menilai org lain? Kita x layak menilai mne2 individu. . kita juga manusia yg x lari dr melakukan kesilapan. .

Ape pun, aku x pernah silap dlm setiap org yg aku jmpe dn jadikan sbg kwn. . Allah dah tentukan kita akan berjumpa siapa. . kini aku dipertemukan dgn sahabat yg aku rasa sayang dn hargai.
she my BFF. . "nice 2 meet u"

For u : Aku nasihatkan, byk bersabar dlm persahabatan yg tlh di bina dgn lama. Persahabatan yg lama jge memberi erti kpd kau dlm kau menjalani kehidupan di sini. . Tergigit lidah dlm percakapan 2 sbnrnye lumrah. Terase hati sbb kita sygkan org 2. . Sbb kita syg lah kita rase menangis dan kesal dgn perbuatan seseorang. . Jgn cuba membenci krn kite jge yg akan sakit nty. . for the last, hargailah org2 yg hadir dlm hidup kita, biarpun org 2 memberi kita rasa sakit, tp anggap itu adlh pengalaman yg kita dpt ats kehadiran seseorang. . =)

No comments:

Post a Comment