Wednesday, September 26, 2012

Dunia Permata Rindu (Runsing)


Assalamualaikum. .  hai semua. . 

Kembali ke dunia blogging lagi malam ini. . Seperti selalu aku ni tidak selalu berkesempatan nak kongsi semua cerita dalam blog PERMATA RINDU ni. . Tapi malam ni aku teringin nak menari-nari  di atas papan keyboard nk menyuarakan rasa melalui kalimat2 puitis di dunia maya. . .

Hmmm. . Kali ni aku tengah runsing nak cari keje lain. . Terasa tension sangat2 melalui keje di tempat sekarang ni. . Hari2 mesti ada rasa bengang dan rasa tak selesa di situ. . Ya Allah permudahkanlah aku mendapat kerja yang lebih baik dan di tempat kerja yang lebih selamat dan selesa dari belengu masalah yang tidak betul. . .

Ada orang kata aku tak beryukur dengan kerja yang sekarang ni, sedangkan orang lain bersusah payah nak kerja. . Tapi entahlah aku dah tak ada hati di sini. . Banyak yang tak betul dan salah di sini. . Tapi tak perlulah aku nak ceritakan apa yang tak betul dan bermasalah di sini. . Mungkin juga yang bermasalah.  . Hahaha. . . Entahlah, ada juga yang kata, walau kat mana aku bekerja pun aku akan mengalami dan melalui benda yang sama macam ni. . Lemah semangat pulak aku nak cari keje lain bile dengar orang cakap macam tu. .

Biarlah orang nak kata apa kan. . Janji aku berusaha untuk dapatkan kerja yang lebih baik. . . Okies, doakan aku dapat kerja yang lebih ok ea,. . doa kalian amat aku hargai. . . Cau dulu. . .

Wassalam. . .

1 comment:

  1. Insya-Allah Nisa...kau boleh lalui semua tu...aku harap kau bertahan je dekat situ..biarlah orang nak cakap apa. Kau tetap kau, x boleh nak jadi 'sesempurna' org sekeliling kau tu..be strong frenz..

    p/s: x apa..sambil-sambil nanti kau boleh cari kerja kat tempat lain..

    ReplyDelete