Friday, May 22, 2015

SESUATU YANG MASIH TINGGAL ADALAH KENANGAN

HANYA KENANGAN YANG KITA X BOLEH BUANG SAMPAI BILE2. .

Fuhh2. . penat tiup habuk dalam blogger si permatarindu ni. . lama sgt terbiar berhabuk. . Lupe seketika laman blogger yg mnjadi temanku kala hati ingin berbicara sendiri meluahkan rasa yg x pernah ucap dibibir. . 
Ada cerita tika ini aku rasa nk kongsi dalam laman si permatarindu. . mungkin bukan cerita yang terlalu menarik, tapi cerita rasa hati sendiri. .

Dia seorang sahabat, seorang kawan, seorang peneman, seorang budiman, seorang yang selalu hadir dalam hidup aku tika aku dalam duka. . Dia  x pernah marah, x prnah mengeluh, selalu sabar, selalu menurut selalu tersenyum dalam ape jua keadaan aku. . X semua orang taw kami bersahabat hampir 13 tahun. . orang kata perempuan x bleh bersahabat dengan lelaki kerana pasti akan jatuh hati. . Aku x nafikan fakta tu. . Aku pernah menyimpan hatinya dari aku form 2 lg. . Tp aku selalu nafikan kerna aku taw aku x mungkin memilikinya. .sebabbbbb mana mungkin kan sahabat bertukar cinta. .

Akhirnya aku yang meninggalkanmu bersama pilihan hati mengikat janji insyaallah ke Jannah. . aku tahu tangisanmu mengiringi dalam majlis penyatuan hati kami. . and i dont know tangisanmu tangisan gembira atau tangisan penyesalan atau tangisan sedih kita akan berjauhan. .Tapi aku tahu keputusan aku betul. Kau akan terus dengan jalan di depan mu. . Jodohmu ada didepanmu. .

Alhamdulillah kini aku dengar kau bakal bergelar seorang suami tak lama lgi. . Gembira hati ini mendengarnya. . Pernah satu masa dlu kita berjanji, walau kita ada pilihan masing2 kita jangan berpisah as a friend. as a good friend. . Tpi kau juga yg ckp msti susah nk kekalkan janji tu. Sekadar gelengan kepala sahaja. . aku faham sukar. Memang sukar. Sudah x boleh nk kongsi rasa bahagia or rasa sedih bersama lagi. masing2 ada pasangan. . Lagipun memang tidak manis jika kita terus macam dlu. .

Tapi kenangan kita masih segar. . Pernah ketawa bersama dan pernah menangis bersama. . I wish ko akan jadi suami terbaik dan terhebat buat isterimu. . Insyaallah aku juga akan sentiasa mahu menjdi isteri terhebat buat suamiku. . Kita semakin berjauhan, semakin membuang kawan pun ade.. hahahah.

Tpi ingat hanya kenangan kita je yang kita x boleh buang sampai bila2. . Congratulation friend. . 

No comments:

Post a Comment