Monday, April 22, 2013

~CERITA DUKA KEMBALI~

Salam kpd semua pembaca bloggers si Permata Rindu. . Alhamdulillah aku masih diberi kekuatan untuk mencorat caret dlm dunia bloggers. . Adakala aku terlalu asyik mengejar dunia hingga alpa dgn sesuatu yg Dia telah caturkan utk kita di dunia ni. . Semuanya adalah caturan Dia kepada hambanya di dunia ini. . Aku juga manusia yg lemah dgn keasyikan dunia ciptaannya ini. . Namun Alhamdulillah Dia itu Maha Adil dan Maha Berkuasa masih memberikan aku nafas untuk aku terus mengingatiNya. . Tidak terhitung segala dosa dgn kealpaan dunia. .

Tika ini aku betul2 dlm keadaan yg amat lemah dan tak terdaya memandang hari depan. . Org yg aku telah letakkan sbg harapan dlm kehidupan akan datang aku pergi saat aku btul2 perlukannya. . dia pergi  dan mungkin xkan kembali lg dlm kehidupan aku kerana dia kini menjadi milik org lain. . Kuat dugaan kali ini. . Cerita duka kembali dlm episod hdupku. .  Sejuta terima kasih aku ucapkan kepadamu kerana byk mengajar aku erti kehidupan. . Keranamu byk yg aku perbetulkan dlm kehidupan. keranamu byk kesedaran yg aku dpt. . Mungkin sememangnya aku bkn wanita yg baik utk dirimu. . 

Semua meminta aku utk redha ats semua yg terjadi. . Sesungguhnya aku tak melawan takdir ini, namun aku belajar menerima takdir ini walaupun sakit. . harapan aku utk bersama dia masih tersimpan utuh dlm hati ini. .  Andai kata takdirnya aku akan lalui hidup bersama die tanpa ada hak dlm keluarganya aku redha. . Namun saat ini aku tak mahu kehilangannya. . Biar Dia yg menentukan siapa yg terbaik buat diri ini. . Aku hanya berusaha terdaya yg mampu. . 



No comments:

Post a Comment